Daca CEC Bank ar fi ultima toaleta publica din lume, as face pe mine.

Standard

Despre CEC imi doresc de prea mult sa scriu. Dezgustul e profund si persistent.

Ah, dar hai s-o luam altfel. Eu ma refer la CEC Bank. Acest cuvant in engleza din pompoasa titulatura a trogloditului CEC ma dezgusta. E o eticheta mult prea. Mult prea de toate. Tupeu si nestiinta de semnificatie.

Daca ma iau dupa simbolistica din mintea mea, Bank e ING. Bank e Raiffeisein. Bank sunt multe. Oricare si aproape oricate, dar nu CEC.

Cu CEC am neplacerea sa interactionez datorita unui serviciu international de transfer de bani (cum ar fi Western Union), dar cu tarife de 3 ori mai mici. Nimeni nu spune ca WU nu practica jupuirea bancara.

Bun. Se ia suma de bani, contextul transferului international de bani. Comision de 3 ori mai mic, timp de livrare comparabil cu al WU. Toate bune, frumoase.

Si apoi incep detaliile. In Bucuresti ne bucuram cu totii de multe banci, multe filiale, de transport in comun si de accesibilitate, in general. In general, de servicii decente etc.

Sa luam in calcul ultimele 7 luni din viata mea. 2 transferuri internationale de bani. Cu acest… CEC banc.

Studiu de caz #1. Iunie 2011

Amaratul romanas (eu!) primeste un banut din afara (Italia). Sun la CEC.

Romanasul: Buna ziua, as dori sa va intreb daca pot ridica bani prin filialele Dvs. in Bucuresti.

CEC: Da’ sigur ca puteti.

Romanasul: Multumesc pentru confirmare, puteti sa-mi indicati o filiala CEC in nordul capitalei de unde pot ridica banii prin transfer?

CEC: Sigur, puteti merge la filiala din sectorul X, strada Y, nr. Z.

Romanasul: Multumesc.

*Povestirea e intentionat scurtata, iar frustrarea mea de atunci intentionat atenuata.

Bun. Romanul la Aurel Vlaicu, la 17:00. Mers, mers, mers, mers, praf, caini, praf, praf, caini, camp. Ajuns la destinatie, 10 minute inainte de terminarea programului.

CEC: Dar noi aici (ha-ha-ha) nu facem aici decat (ha-ha-ha) incasare de impozite si amenzi.

Romanasul: Dar mi s-a indicat de la Sediul Central sa vin aici pentru transfer bancar etc-etc.

CEC: Ha-ha-ha. Nu.

Studiu de caz #2. Februarie 2012

Romanasul se duce, de buna credinta, la Obor, dupa harta de pe site. Stupoare, banca nu mai e functionala in zona de luni de zile. Pensionarii sfatuiesc cu compatimire sa iau tramvaiul 21 spre Doamna Ghica. Deja in mare intarziere la munca, renunt.

Cu multe alte complicatii prin Crangasi, dau skip la povestire. Ajung la deznodamantul de a-mi lua banii sambata. Pe site, filiala Unirii cu program sambata.

Romanasul, patit, suna de vineri la filiala centrala: Buna ziua, am de incasat o suma de bani prin transfer, as dori sa confirm ca aveti program de lucru cu publicul sambata, pana la 13.

CEC: Lenoooo, noi sambata lucram?! Da? Pana la cat? (Leana, in fundal, confirma programul de lucru de pe site).

Romanasul: Multumesc, voi veni la sediu sambata.

CEC: Dar, doamna, pentru transfer, puteti merge la toate filialele mari. In ce zona locuiti?

Romanasul: Iancului, dar… e… ok.

CEC: Puteti totusi merge in Perla, Alba Iulia, etc.

Romanasul, sambata, in Perla: Buna ziua, am venit pentru un transfer bancar.

CEC Perla: Nu se poate azi, n-are cine sa faca autorizatia. Veniti luni.

Romanasul: WTF?!?!?!?!!? Mi s-a zis de la sediul central sa vin azi aici, pentru transferul asta.

CEC: Doamna, n-are cine. Nu putem. Mergeti la Universitate. Da’ n-aveti timp.

Romanasul: %#%^&*(&^R&*()

Nici nu pot suprinde frustrarile mele.

Azi reusesc, printr-o intamplare divina si pur accidentala, sa ridic nenoricita suma, de la CEC Pacii.

Toate bune, frumoase. Ies afara din filiala, neatenta, cad pe gheata formata pe treptele bancii  de la burlanele blocului. Ca doar banca n-are nicio obligatie sa-si curete treptele. In fine, vina mea, cetatean neatent, dat cu muia de gheata, incheietura dreapta zvacneste.

Dar i-am facut pe fraieri, mi-am luat banii!

Draga CEC Bank, cum eu nu sunt model Victoria’s Secret, asa tu nu esti banca. Ca n-am uitat-o pe corpolenta din Crangasi care urla la 9 si apasa energic pe tastatura ca i s-a blocat enter.

Sau pe tarla de pensionari care-si dadeau ghioante sa ia primii (!) pensia.

Draga CEC, eu sunt un miliardar cu un yacht. Si tu esti banca.

10 răspunsuri »

  1. am un cec facut in 1988 cu o suma modica azi cum mi se calculeaza dobanda la zi si cu rata inflatiei? vas ruga sa ma anuntati pe adresa de email.

  2. Ai incercat sa primesti bani prin pay pal? Eu fac plati internationale cu el si sunt ok la comision si cred ca merge si sa trimiti bani, online, din cont in cont.

Lasă un răspuns

